Villkor

Allmän

Dessa villkor gäller för all försäljning via KATAM och kommer att utesluta tillämpning av avvikande allmänna eller specifika villkor eller villkor för köparen. Inget upphävande eller ändring av dessa Försäljningsvillkor ska vara bindande för KATAM, om inte skriftligt godkänts av en auktoriserad representant för KATAM.
Pris och Betalning

Varje produkt visas inklusive skatt. I kundvagnen kan du se totalpriset inklusive alla avgifter, skatter, frakt och betalningsmetod.

Om det finns några skillnader mellan den engelska versionen av dessa villkor och något annat språk du kan läsa in, har den engelska versionen företräde.

Leverans

Leveranstiden anges i kundvagnen bredvid de olika leveranserna. Om en tjänst / produkt har en annan leveranstid än uttryckt i kundvagnen kommer denna leveranstid att anges i samband med de enskilda tjänsterna / produkterna.
Om KATAM har anledning att ifrågasätta köparens solvens eller förmåga att betala för levererade produkter, har KATAM ingen skyldighet att leverera och har rätt att stoppa produkter under transport, såvida inte köparen gör förskottsbetalning för leverans och andra krav som uppstår i samband med verksamheten förhållande eller beviljar säkerhet som rimligen kan godtas av KATAM.

Oclaimed paket

Om du har valt att betala med COD (Cash on Delivery) kommer din leverans att hållas för dig av det lokala postkontoret i fyra veckor. Oclaimed paket kommer att returneras till oss. För alla oanställda paket debiteras alla avgifter i samband med returleverans.

Återkommande produkter / tjänster

Att returnera en tjänst / produkt ska göras på din bekostnad, såvida inte produkten / tjänsten är defekt eller skadad vid leverans. Returnerade produkter / tjänster ska skickas som brev eller postpaket, och inte för COD. I händelse av handel betalar KATAM för leverans av ersättningsprodukt / service. När du har tillämpat returpolitiken ska du: - i fråga om en produkt: returnera produkten personligen eller via mail till oss - När det gäller en tjänst: gör materialet tillgängligt för oss, om inte detta medför en betydande stress för din person.

Returpolicy

KATAMs returperiod är 14 dagar.

KATAM ska omedelbart, inom ramen för vår returpolicy, återbetala dig vad du betalat för produkten och / eller tjänsten, men senast inom 30 dagar efter det att produkten returnerats eller du informerar oss om att du vill returnera en tjänst . Du är skyldig att betala för returleverans av produkten. KATAM betalar för att skicka ersättningsprodukter och / eller tjänster.

I ditt meddelande till oss måste du tydligt ange att du ångrar ditt köp. Returperioden räknas från den dag du mottog den köpta hela eller en betydande del av produkten. Om du har köpt en anpassad produkt - eller en produkt med en väsentlig personlig anpassning, räknas returperioden från den dag som KATAM har informerat dig om produkten.

Du kvalificerar dig inte för vår returpolitik om:

  • Den tjänst du köpt har påbörjats med ditt samtycke under returperioden.
  • Priset på den köpta tjänsten fluktuerar med finansmarknaden (dvs. optioner).
  • På grund av tjänstens fysiska karaktär kan den inte returneras.
  • Förseglingen av autentisering av produkten har brutits / öppnats.

När du returnerar en produkt / tjänst:

  • Du är skyldig att hålla produkten / tjänsten i samma skick som vid leverans.
  • Du får inte ha använt produkten / tjänsten, men du har rätt att undersöka det skick som produkten var i när den levererades. Om skada eller skada orsakas av en produkt under undersökningen, kvalificeras produkten inte för returpolitiken.